söndag 8 mars 2009

Varför så rädda?

Grannar verkar ha en fobi för att träffa varandra..

Ve och fasa om man skulle stöta på en granne i trappen!

Alltid när man går i trappen, eller är på väg ut i den från lägenheten, alt från porten, så hör man dörrar som smölls igen i samma sekund, låset som vrids om, och sen står en skugga i titthålet och smyger.

Det här händer jämt. Det är såpass tom att man hör folk på väg ut genom sin dörr, men så fort de hör en annan dörr öppnas, stängs den lika fort igen och låset på direkt.

Nah, sluta ha sån sjukling fobi för grannar när bi bor i lägenhet! Flytta ut till ett torp mitt i skogen, grannar kära!

Nu ska jag avnjuta en god lasange tillsammans ett ett glas vitt! (jo, jag har nog blivit omvänd!)

FARLIG??

2 kommentarer:

elli sa...

what?? omvänd från rödtjutet??

jennskah sa...

jo, men inte SÅ mkt omvänd att jag skulle föredra vita vidder före röv vin...det röda monstret är fortfarande favorit..men innan har jag inte ens kunnat tänka mig vitt överhvudtaget...;p