tisdag 17 mars 2009

Chefens slöseri...

..med våran tid! Vi har haft ett helt hoplöst onödigt personalmöte i nästan 3 timmar! Inget nytt blev sagt, förutom att vi minsann ska räkna med att inte kunna vara lediga utan att behöva täcka för varann hela tiden,plus att det inte finns tal om nån betald semester. Nytt schema fick inte heller, trots att vårat nuvarande inte har många dagar kvar. Med andra ord är det som vanligt, och ingen förbättring.

Suck. Hade ju kunnat skippa det förbannade mötet, hade ju faktiskt jobbat både kvällen, och natten och morgonen..var lagom seg under mötet som gjorde att jag dessutom fick jobba över mer än 4 timmar. Nåja....kommer nog att börja se mig om efter andra jobb om ingen förbättring kommer inom snar framtid.

Annars ska jag väl inte klaga. Klarat mig återigen från vinterkräksjukan, och är tacksam. Men peppar peppar...

Hittade förresten ett fynd: En jättefin vinterjacka på Vero Moda för bara 90 kronor!

Nu inväntar jag gubben som kommer efter två nån gång...ska nog laga till nån god kyckling så vi får äta tillsammans.

Äntligen har vi iaf några timmar tillsammans, och inte bara en liten kvart som det brukar bli.

Har börjat trycka i mig godis...inge bra alls! Jag som inte ens brukar ha sockersug...

Var väldans hungrig när jag kom från mötet/jobbet, eftersom vi inte får nån mat där, och jag had eingen med mig. Varit i full gång sen 06.30 utan mat.

Så när jag klev innanför dörren hemma så svängde jag ihop en skål med vetediet på mjölk å mosad banan., mättade, men tydligen ville kroppen ha mer, trots den söta bananen.

Måste lägga av med sockret. Kroppen kommer få sig en chock snart, som inte är van vis så mkt socker...har ju som aldrig ens socker i kaffe eller te eller så. hmm....

nåväl.

Sköta sig om hörrni alla sig :)


HUH? INGEN BETALD SEMESTER?? (= ingen alls!)

3 kommentarer:

elli sa...

hehe man har faktiskt ingen betald semster första året på ett nytt jobb, såvida man inte fört över rätten till betalda semesterdagar från ett tidigare arbete. hade det inte varit så hade man ju bara kunnat bli anställd i typ maj för att nästan direkt gå på semester och det hör man ju att så kan det icke funka.

jennskah sa...

nänä fröken viktigpetter..

elli sa...

haha men nog är det ju skönt att ha lite koll :P