fredag 11 juni 2010

hurra för mig!

idag är man tant. fyfan....25 år! tänk vad tiden går fort. när man var 17 trodde man att man skulle va gift innan 20, barn innan 23. men se var man är nu. Jo, jag är lycklig i ett förhållande, dock frånskild och barnlös. Giftemålet hann man med, men ack så fel det blev. idag blev man som sagt 25. Firade födelsedan i kusten med älsklingen, var flera timmar och gick runt i ett megastort köpcentrum och tittade. Jocke hittade ljud till datorn, och jag fick en mp3-spelare, som jag velat ha ett tag. Fick välja mellan en parfym jag belat ha länge (DKNY-green apple), och den mp3-spelaren. Köpte en stock snus, och även en liten dosa indiskt. (smakar kryddigt).
Igår fångade vi fisk ute på havet, och det har blivit middagen dagen till ära. Ingen tårta dock, Jocke fick ett samtal som gjorde dagen mer dyster. Vad det gällde håller jag privat för Jockes skull. Nu sitter vi i lugnan ro och dricker mitt favoritvin (Il conte) och ser fotbolls-VM. Jockes kusin är på blixtvisit här i stugan. Han kom med ett flak öl..haha..norrlands guld. Det är ännu härligare här än sist. Förra gången var vi här i april , och då var det kallt och vi hade varken rinnande vatten eller sol. Nu har vi haft fint väder, rinnande vatten, nyrenoverat badrum och sovrum. (sover nu i dubbelsäng, sist i en hård bäddsoffa). Plus att vi har en tvättmaskin nu, och det är stor skillnad mot att inte ens kunna duscha, utan få hälla kokat vatten över huvudet. Nog för det är riktigt mysigt det med. Får se hur länge vi blir kvar. Tanken var till slutet av juni, minst,. Men pga av samtalet kan det ev bli tidigare. Får se. Imorn ska det visst bli riktigt jäkla blåsigt, och vi ska ev upp på nåt ställe där man kan se havets skådespel under storm. mäktigt! :)
ha det fint! puss o snusk! PS. JAG ÄLSKAR DIG JOCKE! (om du ser detta)

Inga kommentarer: