tisdag 8 juni 2010

klart att vädret vänder...

..just när man äntligen ska få komma iväg på stugmys i kusten!
Det har varit kanonväder, och nu när man ska lämna betongdjungeln, så är det kallt och mulet. Nåväl, kommer njuta ändå. Vi ska nog stanna till slutet av juni, till att börja med, sedan kanske vi åker tillbaka. Ska bli så skönt! Var igår och tittade på en lägenhet här i Skövde. Billig som fan, men riktigt sunkig tyvärr. Verkade vara fuktskador bla...märkliga fläckar i plastmattan, bubbligt och hade släppt på vissa ställen. kök kan man inte tala om. Ett gammalt fult kokskåp. Tror inte ens det fanns ugn. så vill jag inte ha det.
Sen så testade jag att vaxa benen för första gången igår....helvete vad ont det gjorde!! Och jag fick fula röda märken på benen från där skinnet slitits bort..blä. Jag är nog inte så duktig på det där..när det blir såhär. Dessutom har jag blåmärken kvar sen flytten. Gu så läcker man känner sig!
Nyss så mätte vi upp hur klinkerplattorna ska skäras ut i köket. Ojoj...vilket pillgöra! Vissa ska det tas bort bara ett litet hörn på, och sen ska de mönsterpassas oxo. Men det kommer bli fint :) det mesta har jocke redan gjort, det är pillbitarna kvar nu. Åh, snart åker vi...underbart! Fixa sista packningen..och sen plocka med katterna. Ska gå ner med lite packning till bilen nu..
över och ut!

Inga kommentarer: