söndag 8 augusti 2010

Helgen

Vi har bara tagit det lugnt i helgen. Vädret har inte varit helt fantastiskt, och Jocke är dessutom sjuk. Han har flera dagar i sträck haft hög feber. Inatt hade han närmare 40 grader.. Inte bra!
God mat har vi iaf ätit...I fredags grillade vi entrecote, och till det grillade vi majs med vitlök och smör i folie, gjorde klyftpotatis å lök, hemgjort vitlökssmör och massa annat mums :)
Igår kväll kom svärfar med dessert till oss. Han hade gjort den på hallon, vaniljglass och grädde. MUMS! Idag bjöd han oss dessutom på mat. Hade gjort stek o potatis, samt sås. Uscha....jag känner att jag också är på väg och bli sjuk...och jag som ska orka köra till skövde idag...usch.
Orkade med en massa bra grejer igår iaf. Började dagen med en rask promenad innan frukost. Kom tillbaka till stugan, fixade mackor och kaffe, och sen satt vi en liten stund ute. Solen tittade fram då, så då måste man ju passa på. Därefter satte vi igång med några golvplattor. Jag försökte ta så mkt som möjligt av jobbet, eftersom Jocke är sjuk. Det skulle mätas, och skäras till. Innan det ska allt ställas iordning också. Sedan ska det plockas bort. Men nu har vi iaf plattor som ska bakom kylen, så vi kan ställa det på plats. Hoppas plattorna passar!
När vi hade gjort färdigt plattorna så fick jag ett ryck och ville städa bilen. Den var full av onödiga grejer, skräp, samt att det som ska ligga i bilen var utspritt överallt. Så jag började med att slänga ut precis allt löst. Och att fälla upp baksätet som legat ihopklämt länge nu. Sen dammsugning och avtorkning och annat man gör när man städar bilen. Nu är den fresh :) Måste bara tvätta av utsidan också.

Inga kommentarer: