tisdag 17 augusti 2010

jorå...så att..

har riktigt goa dagar faktiskt. häromdan åt vi kräftor, en annan åt vi räkor...minns inte allt vi hittat på. Måste bli bättre på att blogga, att skriva ner allt som händer :)
Igår var vi iaf och plockade kantareller på andra sidan viken, fick några liter faktiskt! Härligt tycker jag.
Sen på kvällen tände vi ljus i uterummet och satt med vin och kex med ost, lyssnade på syrsorna och vinden som viskade i träden. Underbart! såg även "Undisputed 2". haha...de där undisputed-filmerna är riktiga manly-man-filmer. :D Vi ser dem för att vi skrattar så gott åt hur patetiska de är. Dessutom har vi vår favorit med där i två av dem...Boika!
Idag har jag påtat hela dan i en blomsterrabatt. Jockes farmor planterade rosenbuskar där en gång för en herrans massa år sedan, och ibland har det underhållits, men mest har det fått förfalla. så nu tog jag tag i det. Klippte av döda grenar, rensade ogräs, grävde fram kantstenarna som hamnat djupt ner efter alla år. Ska lägga på lite bark sen också. Under tiden som jag pysslade med detta så klippte Jocke gräset, och när han var klar så satte han igång grillen, samt gjorde sallad. Så när jag äntligen var klar så var maten redan klar :) Härligt! Tur man har Jocke. Dessutom servade han mig med öl medan jag grävde å slet. Gott, gott.
Love you honey..

Inga kommentarer: