lördag 17 juli 2010

dagar som går..

igår fick jag ett ryck; fixa vitrinskåpet mitt i tvätten,DET blir bra det! Sagt och gjort, gick till colorama och införskaffade sandpapper och oljebets i spansk ek. Det blev ett jäkla slit att slipa hela skåpet, och sen betsa så det blev jämnt överallt, låta torka, stryka av överflödet, och sedan stryka på vaxolja. Men shaize så bra det blev!! Inatt kom även min kära Plus hem! Stackarn som sprungit omkring flera veckor ensam i naturen (kanske inte stackars??), Hoppas innerligt att hon haft glädje av friheten. Tillslut kom hon fram iaf, och Jockes pappa hade henne ett par dar, och kom hit med henne inatt. Hon är sitt gamla gosiga jag, tack o lov! Hon verkar inte ett dugg traumatiserad. Just nu har vi alltså hela 4 katter, och idag är även Jockes bror på besök med en av deras hundar....8 liv här i lägenheten nu..hahha...men det funkar. Jocke och hans bror spelar mot varann, onlinespel...de har nu spelat drygt 8 timmar, och jag är uttråkad som fan. Men de umgås sällan, så det är väl bra de ses iaf, även om man inte riktigt kan räkna detta som att "umgås" enligt mig. Imorn ska vi ev ut med Jonas båt, så det blir nog roligt! Gjorde riktigt mumsig mat idag:
Helstekt fläskytterfilé med färska champinjoner, purjolök, gul lök, vitlök, svampbuljong och färsk chili. Till det hade vi en sallad bestående av ruccola, tomat, kidneybönor, majs och en vinegrett. mums! Ett litet glas rött, samt en chokladbit efter maten.

Inga kommentarer: