lördag 24 juli 2010

utflykter







varit på ännu en utflykt med gubben. :) I förrgår åkte vi till nåt som kallas "Ryds grottor". Inte för att där fanns nå grottor, men det var mysigt ändå :) Vi var upp på ett berg och spanade ut över stan, och gick runt på stora klippor med stup from hell. Efter det åkte vi till ett annat ställe på berget där det fanns lämningar efter en fästning eller vad det var. I vilket fall var det skönt att komma ut lite!
Igår så gjorde vi lite nytta: Tvättade, städade, åkte till tippen med skrot, handlade och sen tillagade jag middagen i lergryta för första gången i mitt liv!
Det blev riktigt bra, förutom att grönsakerna tappade lite smak. Nästa gång får jag överkrydda lite. Sovit illa har jag gjort inatt. Somnade inte förrän efter 04, och vaknade till flera gånger under natten/morgonen. Mysigt var det ändå att vakna och se att Plus och Minus låg tätt intill varann i sängen, just vid mina fötter:)

Inga kommentarer: