måndag 19 juli 2010

gårdagen..







Igår åkte jag och Jocke till Jonas,pappa Kurt var med också. Vi grillade och hade det trevligt. Sedan åkte jag och Jocke och köpte glass. Vi låtsades känna oss kungliga då vi intog varsin Magnum Gold..hehe...fint ska det va, varför inte äta guld då liksom?
Efter det tog Jocke med mig till ett naturreservat där vi sicksackade mellan komockor och elstängsel..kikade lite på korna, och gick till två fågeltorn. Jättemysigt var det! Han var så mysig...delade en hemlis med mig, och förklarade att det gjorde han för jag är hans andra hälft och att prata med mig, är som att prata med sig själv. Det var fint tyckte jag :) När vi kom hem släckte vi ner och hade mysigt med popcorn. Han sa nåt mer fint då, men gud förbjude mitt hemska minne...för det har raderats ur minnesbanken..:(
Idag var i i gallerian över gatan och inhandlade kläder tills på sorgens dag, onsdag. Jocke var så stilig och fin i sin nya kostym! Vilken fin kille man fått tag i <3! själv köpte jag en söt svart klänning.
Vi gick sen och åt ute, och köpte lite kattgrejer på väg hem. Alla 4 katter har lekt med nya leksaken, med olika stor entusiasm. minus leker frenetiskt, glad och lite korkad...Moa var inte så jättebrydd, men desto mer intresserad att kolla på när de andra lekte. Plus var för trött...haha...men Lisen...ja herregud...hon var riktigt ARG på leksaken...labbade till den hårt, morrade å fräste åt den..haha...de andra tre tittade med stora ögon på när Lisen försökte mörda den stackar fjädergrejen gång, på gång. :D
Plus mår förresten inte så bra i lilla magen...hon får inte riktigt bort allt när hon varit på dass. Så imorse hittade vi mysiga fläckar på täckena...USCH! Fick klippa bort lite hår runt baken på henne, det satt för hårt...och fick göra det en gång till senare på dan. Undra vad det är hon fått i sig? Alla katterna äter ju av samma mat. Mysiga är de iaf...missarna. Minus sover alltid i sängen med oss, det är väl då som hon är framme som mest. Annars håller hon sig mkt för sig själv. Kissarna ligger helt utslagna nu, Moa och Plus i soffan, och Lisen på sin favvoplats, uppe på vitrinskåpet. Minus ligger på sängen och sover.

Inga kommentarer: