måndag 26 januari 2009

Har anti-märkes Jenna blivit omvänd?

Märkte just som jag struttade omkring i skolans kala, trista korridorer, att jag börjat använda märkeskläder...riktiga och inte kopior!
Jag som tidigare varit så allergisk mot detta, menandes att det är helt onödigt att betala mer bara för att det heter en viss sak.
Men nu känns det ändå som att det har en viss..coolhet att släpa mina trötta fötter i ett par fräna Caterpillar-skor, och med min Springfield väska över axeln. Ja. känns ganska skoj.
De är ju faktiskt fina :)
Kanske beror det på att man har en inbiten sambo som föredrar kvalitet före kvantitet (som jag förespråkar).
Inte därmed sagt att bara märkesvaror är kvalitet, men visst känns det som att man iaf kan vara hyffsat garanterad att de håller längre?
Eller beror det på att man kanske är försiktigare med dom för att de var så jäkla dyra? Fundera kan man göra i långa banor..
Kom bara på mig själv att gilla det jag ser,. och att faktiskt hänga med lite...hehe...
Jag som alltid gått mot strömmen börjar kanske följa den nu? Hur ska det bli?
Ska jag tappa mitt estetiska och rebelliska jag?
Nej. Jag tror och hoppas på en utvecklig snarare än en förändring.
Inchallah.
Nu är det iaf paus mitt i allt studerane i rasande fart..ojoj....det är verkligen full rulle. Tack och lov att vi har en lärare som tycker att vi kan få sluta lektionen tidigare. Hade det inte varit så, hade jag fått springa mellan lektionerna som avlöser varandra. oheeeeeeej!
Nåja. Nu ska jag nog ta mig en titt på min läxa som jag förberett...Vi ska nämligen redovisa en debattartikel. Gud vad knepigt att hitta en bra!! Känner inte att jag fick med de kriterier som krävs. Kanske var jag inte redo för skolan trots allt? Lilla praktiska Jenna...Nåja. Jag gör så gott jag kan, och är flera gånger flitigare är när det begav sig på gymnasiet. Då gjorde jag knappast ens läxor. Nu försöker jag satsa på toppbetyg, och väljer alldeles galet svåra uppgifter.
Bla läser jag en engelsk/indisk bok i svävande skrivarstil., där synonymer är helknasiga.
Men det är bara att kämpa på!

Inga kommentarer: