torsdag 1 januari 2009

nytt år, nya tag






















Igår på självaste nyårsafton så hade vi trevligt och mysigt hos våra fina vänner Henrik och Viktoria (Lucas oxo förstås!).






Vi åt köttfondue och bakpotatis! Helt nytt för mig och lite pillrigt, men det gick ju bra när man började få flyt på det! :)






Sen var det smällare som gällde till Lucas förtjusning, PANG PANG!






Brasan var igång under hela kvällen, och det värmde gott i nyårskylan.






Vi pratade i soffan lite och Lucas gick i säng. Han e så duktig tycker jag som kan somna själv occh ligger och "läser" för sig själv där inne. :)


Förövrig hade jag en tjusig ock kort silverklänning under kvällen som jag hade sparat till nyår. Men eftersom ingen är intresserad av att knäppa bild på mig så vart den inte dokumenterad...






Jag och Moncef fick låna bastun och satt där och kokade tills vi var alldeles möra.






Ut kom vi, stapplandes, och vi letade efter nåt vettig på TV när alla var trötta o slöa..det vart BOND.- "Live and let die", tror jag bestämt.






Just vid tolvslaget begav vi oss hem, och det visade sig passa rätt bra, fördå såg vi en hel massa raketer som vi annars hade missat! :)






En del folk måste då ha en sjukt massa extra cash...såg nämligen någon i Vicky o co:s bostadsområde skjuta upp så mycket raketer så jag tror nästan de överträffade kommunen...(inte för att det är nån jättebedrift..kommunen kör 5 min halvhjärtat o sen är det slut).






Kom på nu att Maria med familj måste ha sett rätt så spektakulära fyrverkerier nu eftersom de varit i marockos huvudstad under nyåret! Där lär det ju ha varit vackert! ( och inte en bråkdel så kallt som här)






Måste ju säga att stranden saknar man...men där går ju inte att va nu iaf..så då gör det inget att man är tillbaka i kalla sverige. Har ju faktiskt saknat att vara med mina vänner..:)






Nåväl. Idag blir en lugn dag, ska kolla upp mina kommande studier lite närmare, och sen städa, eller tvärtom. Trist i vilket fall.






Nu känner jag mig hungrig!! :P Ska kanske ta o klämma ner lite "äkta tomtegröt". Tomtegröt för mig var förövrig rosa när jag var liten. Mormor gjorde nån variant av bär som var så sjukt god så det går inte att beskriva med ord! Fast den kallade jag "klappgröt", men den åt jag iaf alltid, och hoppade över risgrynsgröten.






Nu är det många år sen jag åt av den...tror inte ens mommo är i skick att göra den mer...hon är gammal nu..har inte sett henne på länge, men det beror på vår usla relation.






Det är så trist att det ska vara så, vill ju ha en sån där mormor som alla utom jag verkar ha. En sån som kramar om en när man ses och som ger kakor och mjölk och läser sagor för en. Typiska mormorsgrejjer ar jag aldrig upplevt. Istället var det gnäll om hur vi såg ut, vad vi gjorde, vilka vi umgicks med osv, osv...tom vad jag hade på mig när jag gifte mig. suck. Sån mormor ska jag aldrig bli! Och det vet jag att min mamma heller aldrig blir, tack och lov.






Menar...jag kommer ju vilja ha barn inom en snar framtid.






Känns ju som man börjar landa i livet nu, och man har en klippa vid sin sida. Känns så bra! Det var ju det här jag önskade mig tidigare, men misstog på vad som var "rätt" person.






Nåja...vi lär av våra misstag, och jag kommer aldrig bi hunsad igen. Tyvärr kan min snälla stackars gubbe ibland få ta lite bossigthet från mig om han råkar få för sig att bestämma nåt. Inte bra. Men jag kämpar. Det är svårt att hitta hitta balans. Men jag är på god väg tror jag. :)






Och 2009 ska bli ett gott år! Nya tag och nya äventyr! :)












2008 var kanon:






*Träffade min underbara gubbe (och blev skild från en gris), '






*Åkte på äventyr i marocko under nästan halva året.






*Återförenades med mina gamla vänner.






*Blev frisk från en mörk period i mitt liv.






*Blev mer självmedveten.






*Busade.






*Och hade ett riktigt jäkla bra år, helt enkelt!






Men nu ska 2009 bli ännu bättre! ;)

1 kommentar:

vagabond sa...

all lycka till ditt 2009!: )