söndag 20 februari 2011

Bostadslös, pank och gravid.

Fan vad jag älskar mitt liv.
Min fina a-kassersättning är så sjukt låg.. och bostadsbidrag får jag inte. Tydligen är denna låga ersättning för HÖG för att få bob. Man får visst inte ha inkomst på mer är 77.000 /ÅR!
Grattis Sverige.
När barnet kommer så blir jag berättigad... men hade jag inte haft mammas vardagsrum att sova i fram tills dess, hade de då tänkt att jag skulle bo på gatan?
Soc kan jag glömma ett tag framöver, jag ska ju få retroaktivt från a-kassan. Men saken är ju den att jag måste ju skaffa precis allt till ett hem, och till ett barn. Och att jag levt på lånade pengar, pengar som ska betalas tillbaka. Soc kommer ju räkna på att de pengarna ska räcka ett bra tag.
Fan vilket liv man lever...
Och Elli: inga moralkakor tack, inga pikar om vad man borde gjort å inte gjort. Jag mår redan piss som det är.

2 kommentarer:

elli sa...

hahaha gumman! säger inte att du "borde" ha gjort nåt, bara att a-kassan får det väääldigt svårt att ge dig stålars utan alla papper..:P

dessutom är det en smula svårt för mig att inte reagera åtminstone lite när kunder ringer in till mig varje vecka och gormar över att de inte fått sin ersättning när det är de själva som inte fått iväg pappren.

jennskah sa...

får väl skylla mig själv lite när jag inte skriver ut hela historien.. nåja, det var "more to it" iaf :) men nu är allt ordnat å jag har fått mina stålars!