fredag 13 februari 2009

Jag saknar Grace!


Hade en fantastiskt duktig frisörska i Nyköping, då när man var rik och kunde göra vad man ville med håret, när man ville. Hade iaf en och samma som jag gick till för HON var en gudinna på att fixa hår! När hon bytte arbetsplats , förföljde jag henne...har aldrig varit så nöjd som då...

Nu saknar jag henne när jag förgäves försöker fixa mitt hår själv..hon fick det alltid som jag vill ha det, nåt som ingen annan frisör lyckats med. Min mamma är iof väldigt duktig, och jag litar blint på hennes klippning. Däremot färger brukar hon överlåta åt mig.

Hursomhelst lyckades jag göra mig själv orange/gul i håret igår, vilket är väntat när man blonderar nästintill svart hår...

Nu sitter jag med en blond färg i ...och hoppas på att dämpa det gula. Förmodligen lyckas det nog inte så bra...men men...man får räkna med att det tar tid att gå från så mörkt...jobbigt bara att se ut som man gör när man väntar. :P

hehe...aja..."vill man vara fin får man lida pin" heter det väl.

Inga kommentarer: