onsdag 11 februari 2009

Sol, sol, jättesköna sol!!

Så underbart det är att vakna till solsken!

Trots min låga energi älskar jag att gå upp på morgonen (och inte på eftermiddagen), trots att jag faktiskt är ledig idag!

Känns som att man mår så bra när man tar sig upp ur sängen och gör lite nytta, eller åtminstone får sig lite ljusterapi.

Vaknade när sambon skulle iväg till skolan, och kände att jag bara måste gå upp, och var glad som en lärka..:)

Fick ett ryck och städade toaletten innan jag ens hunnit vakna till ordentligt, sen skrubbade jag spisen och slog på kaffet.

Mums för att sitta och dricka kaffe i sin sköna morgonrock med balkongen öppen så den krispiga luften kan strömma in och solen som strålar in i hela lägenheten, vilken underbar lyckokänsla!

Jag vet inte hur det är möjligt att jag är så otroligt beroende av ljuset!

Hela mitt humör och mitt välmående vänds till tiptop när solen vågar sig fram:)

Egentligen bor man ju på fel ställe för det. Men nu har jag ju mina vänner och mitt jobb här, jag trivs i själva staden, ,men inte med mörkret..

På tal om mörkt och ljust...vill ju bli blondin igen har jag kommit på, skulle sitta fint!

Men tyvärr...smakar det, så kostar det.

1100 måste jag punga ut med om jag ska få som jag vill. Och jag VILL,verkligen, men det finns ju viktigare saker än fåfänga...räkningar tex... nåja..

En blond Jenna...
Nu ska jag fortsätta njuta av sol, luft och fågelkvitter:)

Får nästan lust att göra en "jennaobella vårskyffling". Förra våren (inte för att det är vår ännu), så stod jag och Bella i BH och vantar, samt stora vinterstövlar...skyfflandes snö för hand från min balkong: HEEEJHÅÅÅÅ...ÅÅÅHEEEEJJ...HÅÅÅÅ...haha...och sen satte vi oss på varsin stol där och gassade i solen med kaffekoppen i högsta hugg.



Inga kommentarer: